середу, 9 січня 2013 р.

Формування ключових компетентностей на уроках математики

Соціальна компетентність        
1.     Вибір учителем завдань, які передбачають для учнів самостійний пошук їх розв’язання.
2.     Використання самооцінки та взаємооцінки учнів.
3.     Розв’язання задач різними способами та визначення раціонального шляху розв’язання.
4.     Залучення учнів до роботи в групах. Обов’язкова умова врахування індивідуальних можливостей школярів.  Завдання мають бути якщо не індивідуальними, то хоча б рівневими.
5.     Надання учням можливості виявлення ініціативи.

Комунікативна компетентність
1.     Стимулювання вміння учнів висловлювати власну точку зору.
2.     Сприяння удосконаленню вмінь вести навчальний діалог.
3.     Використання усних та письмових рецензій на відповідь, доповнень та зауважень до неї.
4.     Коментування учнями розв’язаних ними задач.
5.     Організація групової роботи.
6.     Проведення нестандартних уроків, уроків-змагань, КВК, уроків-судів.
7.     Підготовка учнями нестандартних запитань однокласникам та вчителю.

Інформаційна компетентність
1.     Навчати учнів користуватися таблицями, схемами, згортати інформацію (скорочений запис умови задачі).
2.     Навчати учнів працювати з підручниками, довідниками, зошитами з друкованою основою.
3.     Пропонувати пам’ятки «Як розв’язувати задачі», «Як виконувати домашнє завдання» тощо.
4.     Сприяти формуванню вміння опрацьовувати інформацію на підставі аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення тощо.
5.     Стимулювати учнів до використання додаткової інформації.
6.     Активно співпрацювати з кабінетом інформатики щодо використання Інтернету та опрацювання навчальних програм.
7.     Складання таблиць, схем, планів, опорних конспектів як результат роботи учнів з інформацією.
8.     Випуск шкільної газети, стінних газет.

   Компетентність саморозвитку і самоосвіти
1.     Формувати загальнонавчальні вміння учнів як основу самоосвітньої діяльності.
2.     Стимулювати пізнавальний інтерес учнів.
3.     Практикувати диференційовані домашні завдання та прийоми випереджального навчання.
4.     Залучення учнів до виконання творчих завдань та участі в інтелектуальних заходах.
5.     Проведення розвиваючих пізнавальних ігор.
6.     Залучення учнів до гурткової роботи.
7.     Написання учнями математичних казок, творів, рефератів, самостійних творчих робіт.
8.     Складання учнями математичних кросвордів.
9.     Консультування учнів з питань самоосвіти.
10.      Організація інтелектуальних ігор, конкурсів, КВК, тижнів математики.

Продуктивна творча діяльність
1.     Використання на уроках логічних вправ, головоломок, софізмів.
2.     Розв’язування задач різними способами.
3.     Пошук раціональних шляхів розв’язання.
4.     Використання творчих завдань.
5.     Розв’язування задач підвищеної складності.
6.     Створення проблемних ситуацій.
7.     Складання та розв’язання учнями тестів, задач, кросвордів тощо.

1 коментар:

Елена Подкова сказав...

Очень хорошая статья