пʼятницю, 10 березня 2017 р.

Веб-квест для семикласників «Розвиток Геометрії»

         Шановні семикласники, раді вітати Вас на математичному веб-квесті!
Цей квест присвячений дуже цікавій  та корисній геометрії. Щоб пройти цей квест, Вам необхідно буде виконати 4 різноманітних завдання протягом тижня з 13 по 17 березня. Результати виконання необхідно буде вислати на електронну адресу: tangleandtriangle@gmail.com. У разі правильного виконання завдання, Ви отримаєте частину «пазлу». В кінці проходження квесту Ви зберете 4 такі частини, тобто складете пазл повністю. Це буде свідчити про успішне проходження квесту.
Завдання будуть викладатися по одному в день. Бажаємо успіху!

Вступ

           За переказами, біля входу до Академії Платона було написано "Та не ввійде сюди ніхто з тих, хто не знає геометрії”. З найдавніших часів геометрія вважалася однією з важливих компонент будь-якої освіти взагалі. 
       Геометрія - досить давня наука, батьківщиною якої прийнято вважати Схід. У своєму становленні вона пройшла кілька етапів. 
       Початковим періодом можна назвати зародження науки у Вавилоні та Єгипті. Це було приблизно п'яте століття до нашої ери, але тоді всілякі обчислення були пов'язані не стільки з вивченням понять, скільки із застосуванням їх для практичних потреб. Будувалися жертовники, вимірювалися земельні площі, що призвело до закладання наукових основ. Саме там, на Сході, і бере свій початок історія виникнення геометрії. 
       Геометрія - грецьке слово. Воно означає "землемірство”...
Завдання першого дня
        Як знаходячись на березі річки виміряти її ширину, не маючи змоги перебратися на інший берег? 
       Для цього необхідно знайти очима на протилежному березі річки близько до води який-небудь примітний орієнтир A – камінь, деревце чи інше – та відмітити на своєму березі точку B, відстань від якої до точки A є шириною річки. Як же виміряти довжину AB? 
       Оберемо точку C на продовженні прямої AB за точку B, а також точку D, що не лежить на прямій AB. Потім оберем точки E та F на продовженнях прямих BD та CD відповідно за точку D так, щоб BD = DE, CD = DF. 
       Врешті решт, знайдемо точку G перетину прямих EF та AD.
1) Поясніть, довжині якого відрізка буде дорівнювати ширина річки. 
2) Знайдіть в пошуковій інтернет-системі інформацію про місце знаходження найдовшого надводного мосту у світі.

Джерела, що допоможуть  тобі:
https://vibrblog.wordpress.com/2015/  
Підручник геометрія Мерзляк, Полонський, Якір 7 клас
https://www.google.com.ua/ 


Другий етап у становленні геометрії
Знаменним для розвитку цієї науки стає сьоме століття до нашої ери, коли землемірна східна мудрість знаходить своє поширення в Греції. Історія розвитку геометрії робить досить різкий стрибок, так як грецькі філософи починають займатися систематичним викладом основ, доводячи будь-яку пропозицію.
Цей період відомий теоремою Фалеса про суму кутів трикутника, відкриттям ірраціональних чисел Піфагором, відомими "Началами" Евкліда. Саме останній у своєму 13-томнику систематизував геометрію як науку, де основними положеннями виступали аксіоми.
Завдання другого дня
Щоб виконати завдання другого дня, Вам необхідно:
-         перейти за посиланням: 
http://LearningApps.org/display?v=p9zii74ya17
-        виконати поданий на цьому сервісі тест
-     після успішного виконання тесту, Ви побачите вислів одного з учнів Аристотеля
-         в мережі Internet знайдіть зображення цієї людини
Отже, в якості відповіді, на електронну пошту tangleandtriangle@gmail.com необхідно надіслати отриманий в ході розв’язання вислів та знайдене зображення цього учня Арістотеля
Джерела, що допоможуть  тобі:

Підручник геометрія Мерзляк, Полонський, Якір 7 клас

https://www.google.ru/imghp?hl=ru


Третій етап розвитку геометрії
Багато грецьких, індійських, арабських вчених продовжували розвивати "Начала" і збагачувати своїми відкриттями, але новий якісний ривок у розвитку геометрії відбувся в 17-му столітті.

Саме цей час вважається початком третього періоду, який міцно пов'язаний з іменами Декарта і Ферма. Їх називають творцями аналітичної геометрії. Суть цієї прикладної науки полягає в тому, що властивості фігур починають вивчатися по їх алгебраїчним рівнянням, де за основу береться метод координат. Але якісний розвиток геометрії не закінчується на цьому. З'являються ще два її різновиди: диференціальна, пов'язана з іменами Монжа і Ейлера, і проективна, вклад в яку внесли Паскаль і Дезарг.
Завдання третього дня
Вам необхідно перейти за посиланням:
Розгадайте кросворд і надішліть ключове слово на електронну адресу tangleandtriangle@gmail.com

Четвертий етап у розвитку науки про фігури
У 19-му столітті історія розвитку геометрії ознаменована виникненням так званої "неевклідової" геометрії. Її засновником прийнято вважати Лобачевського. Саме він був родоначальником, тобто розглянув становище фігур, а саме паралельних прямих, в просторі. Трохи пізніше ще одним вченим - Ріманом - було сформульовано поняття простору як сукупності будь-яких однорідних явищ і об'єктів. Тут варто уточнити, що ні геометрія Лобачевського, ні геометрія Рімана не відкидають вчення Евкліда, вони розглядають свої положення з точки зору теорії просторових відносин, але анітрохи не применшує заслуг Евкліда, праці якого покладені в основу шкільної програми.
Завдання четвертого дня
Вам необхідно перейти за посиланням:
http://six.flash-gear.com/npuz/puz.php?c=v&id=3553379&k=84074401, скласти пазл та надіслати на електронну адресу tangleandtriangle@gmail.com фразу, що ви побачите на картинці пазлу.  
Якщо це посилання не відкриється, то спробуйте інше  посилання: http://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=373afa59e79f

Немає коментарів: